top of page
חיפוש
  • צוות הפרויקט

עדכון חודשי #1

תודה על השתתפותך בפרויקט 10K, שבו אנו משתמשים בשיטות חדשניות כדי לאפיין אישית את בריאותם של 10,000 איש בישראל ואתם ביניהם. על בסיס הממצאים שלנו, אנו מאמינים שבעתיד נחזה ברמה אישית מחלות שונות - שנים לפני שהן מתגלות. מאחר שעברו מספר חודשים מאז שהתחלנו, רצינו לשתף אתכם בהתקדמות שלנו.

שמרו את התאריך Save the Date אנחנו מתכננים מפגש והרצאה למשתתפי המחקר ב-01.12.2019, פרטים בקרוב!

צרפו חברים! עד עכשיו הצטרפו לפרויקט כ-2600 איש אבל נדרשים עוד משתתפים כדי לחזק את משמעות התוצאות. נשמח ונודה לכם אם תזמינו חברים נוספים. זה קל.

במסגרת המחקר נאספו עד כה נתונים רבים ומעניינים וביניהם

2,609 משתתפים במחקר עד כה

10,000 מספר היעד


1,603 משתתפות במחקר עד כה


1,006 משתתפים במחקר עד כה


5,800 שאלונים שמולאו


9,000+ ימי תיעוד מחיישני רמות הסוכר


6,000 מדידות שנעשו במעבדה


250,000 בדיקות דם שהועלו

מה תרצו לשמוע מאיתנו? בנוסף לדו"ח חיישן הסוכר שכבר קיבלתם, אנחנו עובדים בימים אלו על דו"חות נוספים עבורכם. ביניהם דו"ח אוכלוסיית חיידקי המעיים שלכם ודו"ח גנטי. נשמח אם תענו על כמה שאלות קצרות כדי להמשיך את התקשורת באופן יעיל ומקדם.

עדכנו מידע רפואי באתר כוחו של המחקר הוא ביכולת לחזות שינויים עתידיים במדדים השונים ובמצב הבריאותי. כעבור שנה ממועד ביקורכם הראשון במכון ויצמן תקבלו מאיתנו שאלון מעקב ובהמשך גם הזמנה למפגש נוסף. במקביל, מאוד נשמח שתמשיכו להעלות לאתר הפרויקט בדיקות דם שביצעתם בחודשים האחרונים. תוכלו לעשות זאת מעמוד הבית על-ידי בחירה באפשרות להעלאת בדיקות דם.

מה חדש במדע?

דיאטה דלת שומן או דיאטה דלת פחמימות

מחקר שהתפרסם לאחרונה בדק את השאלה שמעסיקה רבים מאיתנו: מה עדיף לירידה במשקל - דיאטת דלת שומנים או להימנע מפחמימות?

זה מחקר שנערך באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה ושפורסם לפני כשנה, ובו נמצא שאין יתרון לדיאטה מסוג אחד על פני האחרת.

במחקר הזה, כשש מאות נבדקים, שסובלים מעודף משקל, חולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת קיבלה הנחיות לדיאטת דלת שומן והקבוצה השנייה לדיאטה דלת פחמימות, ובשתי הקבוצות לא הייתה הגבלה קלורית, כלומר המשתתפים לא ספרו קלוריות.

בתום המחקר התברר כי שני סוגי הדיאטה תרמו לירידה במשקל ולירידה בהיקפים אצל המשתתפים, ללא יתרון ניכר לאחת מהדיאטות. הנבדקים קיבלו המלצה לאכול מזונות בריאים (למשל ירקות ופירות, אגוזים וקיטניות), עודדו אותם לבשל יותר בבית ולהימנע ממזון תעשייתי. ולכן, מסקנת החוקרים הייתה שהמפתח לשמירה על משקל תקין הוא האיכות (המזון) ולא הכמות (הקלוריות).

העובדה שבכל אחד מסוגי הדיאטות חלק מהאנשים ירדו במשקל וחלקם לא, מלמדת כי קיימת תגובה אישית שאינה תלויה במזון בלבד אלא תלויה באדם עצמו. תוצאות מחקר זה תומכות בתוצאות המחקר שנעשה במעבדה שלנו. מהמחקר שלנו עולה כי לכל אדם יש תגובה אישית לסוגי המזון השונים והיא תלויה בין היתר בפיזיולוגיה שלו ובהרכב חיידקי המעי שלו.

נתראה בחודש הבא, צוות פרויקט

62 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page