top of page
חיפוש
  • צוות הפרויקט

עדכון חודשי

בחודש האחרון התקיים מפגש מיוחד למשתתפי הפרוייקט הזמנו אתכם אתכם לקחת חלק בעיצוב החזון שלנו. אנו מוקירים תודה לכל אלו אשר פינו את זמנם והגיעו על מנת להשתתף. במסגרת ההתכנסות שמחנו לשוחח עימכם ולשמוע מה דעתכם על המחקר ועל תהליך הגיוס. המשוב שלכם חשוב לנו מאוד, לכן כבר התחלנו ביישום של שינויים במידע שאנו מעבירים אליכם. כמו למשל בשינוי של דוח רמות הסוכר שנשלח אליכם בתום התהליך, לאחר שקיבלנו כמה הערות על הנראות וההבנה שלו. אנחנו נשלח לכולם את הדוח המחודש לאחר סיום העדכון שלו. האירוע התקיים תחת הכותרת "ממשתתפים לשותפים" בה אנחנו קוראים לכם לקחת חלק פעיל בקידום הפרויקט. אנו מציעים לכם להיכנס לקבוצה מצומצמת של שותפים לפרויקט איתם אנחנו נעבוד על התנסות בבדיקות חדשות שיתווספו למחקר שלנו, על שאלונים חדשים או דוחות למשתתפים ועוד. המתנדבים יתבקשו להתנסות ולאחר מכן לתת לנו משוב על מנת שנוכל לייעל ולשפר את התהליך עבור שאר המשתתפים. כמו כן, מי מכם שמעוניין לתרום מזמנו בתחומים אחרים הנובעים מעניין אישי או מקצועי, מוזמן בחום לכתוב לנו. במוקד האירוע היתה הרצאתו של פרופ' סגל ובה הסבר על המחקר הנוכחי ועל מחקרים אחרים אשר כבר בוצעו במעבדה, על מנת לתת טעימה מנעשה אצלנו. אנו מקווים שההרצאה איפשרה לכם לראות את התמונה הכוללת ואת ההקשר המדעי שבו נמצא מחקר 10K. שמחנו לראות שהייתה מצדכם התעניינות רבה בסיום ההרצאה. למי מכם שפספסו את ההזדמנות הראשונה או מעוניינים בהזדמנות שנייה לצפות בהרצאה, הנה קישור לוידאו של ההרצאה. והנה תמונות שצילמנו באירוע ההשקה, נשמח לראותכם באירועים הבאים!!!




צרפו חברים! עד עכשיו הצטרפו לפרויקט כ- 5100 איש אבל נדרשים עוד משתתפים כדי לחזק את משמעות התוצאות. נשמח ונודה לכם אם תזמינו חברים נוספים. זה קל.

מה תרצו לשמוע מאיתנו? בנוסף לדו"ח חיישן הסוכר שכבר קיבלתם, אנחנו עובדים בימים אלו על דו"חות נוספים עבורכם. ביניהם דו"ח אוכלוסיית חיידקי המעיים שלכם ודו"ח גנטי. נשמח אם תענו על כמה שאלות קצרות כדי להמשיך את התקשורת באופן יעיל ומקדם.

עדכנו מידע רפואי באתר כוחו של המחקר הוא ביכולת לחזות שינויים עתידיים במדדים השונים ובמצב הבריאותי. כעבור שנה ממועד ביקורכם הראשון במכון ויצמן תקבלו מאתנו שאלון מעקב ותתבקשו לדווח על אירועים בריאותיים שקרו בשנה זאת. במקביל, מאוד נשמח שתמשיכו להעלות לאתר הפרויקט בדיקות דם שביצעתם בחודשים האחרונים. תוכלו לעשות זאת מעמוד הבית על-ידי בחירה באפשרות להעלאת בדיקות דם.

מה חדש במדע? רבים מאיתנו מקבלים את פני השנה החדשה עם הרמת כוסית חגיגית. אך האם צריכת אלכוהול עלולה להיות מסוכנת עבורנו? צריכת אלכוהול מתונה מקושרת לעיתים ליתרונות בריאותיים, אך מאמר שפורסם לפני מספר שנים, מחדד כי ייתכן וישנו צורך לבחון את הנתונים מנקודת מבט קצת אחרת. מאמר זה סקר 87 מחקרים ולכאורה גם הגיע למסקנה כי צריכה מתונה של אלכוהול מורידה סיכויי תמותה. אולם, לאחר בחינה מחודשת תוך התחשבות בהטעיית נמנעים (אנשים שנמנעים משתיה בעקבות בעיות בריאות), נמצא כי ככל הנראה אין יתרון לצריכה מתונה של אלכוהול בהשוואה לצריכה נדירה או לאי- צריכת אלכוהול בכלל. לכן, על אף שצריכה של אלכוהול מקושרת עם שיפור בכישורים חברתיים, יש לשקול את צריכתו באופן קבוע היות שהיא גם מקושרת עם תופעות בריאותיות לא רצויות כגון צבירה של משקל עודף לאורך השנים. והנה כמה נתונים על צריכת אלכוהול שאספנו עד כה מהמחקר. יין תועד 1884 פעמים בסך של 302 ליטרים. בירה תועדה 1299 פעמים בסך של 436 ליטרים. משקאות חריפים תועדו 577 פעמים בסך של 24 ליטרים סה"כ כשוויסקי הוא חביב הקהל. קוקטיילים תועדו 252 פעמים בסך 32 ליטרים עם המועדפים ג'ין וטוניק, מרטיני וקוקטיילים עם קמפרי. מבחינת נתוני צריכת אלכוהול עולמיים - ישראל נמצאת במקום 162 מתוך 184 מדינות עם צריכה ממוצעת של 7 ליטר לאדם לשנה של משקאות חריפים שהם שווי ערך לצריכה של 60 ליטר של יין לאדם לשנה. על מנת להתעדכן בהמלצות משרד הבריאות הישראלי בנושא שתייה אלכהול אתם יכולים לעיין כאן .

נתראה בחודש הבא, צוות הפרויקט

99 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page